søndag, september 10, 2006

En liten tanke til ettertanke

Bare en tanke jeg kom på her forleden dag:

Kjenner alle mennesker i verden hverandre indirekte? "En helsprø idé!" tenker du kanskje, men drei tankehjula litt nå. Ta dette eksempelet: du kjenner en del individ. Hver og en av disse individene kjenner en del andre individ, som igjen kjenner noen andre, og disse andre igjen kjenner noen andre som igjen kjenner en del andre. Slik går lista ustanselig! Vil det si at det helt til slutt er ingen mennesker som ikke er kjent av noen?

En imidlertidig tanke som dere kan grunne på til neste, kanskje saklige innlegg!

Mvh.
Mats

4 Comments:

Blogger Elisabeth Lunde said...

da fins kanskje nokon som ikkje kjenne nokon... når foreldro døyr så e da ingen som kjenne de... trist.

tirsdag, september 12, 2006  
Blogger Mats said...

Hm, nei, sant det. Men det fins ulike "sosiale grader", om jeg skal kalle det det. Vi har bekjentskap, god venn, bestevenn, personer vi kun vet navnet på, etc. Men tanken jeg kom med, kan man komme med mange konklusjoner ut av alt etter hva man individuelt mener, så konseptet er basert på et reflekterende grunnlag. Svaret blir ut fra hva man selv mener

torsdag, september 14, 2006  
Anonymous Anonym said...

eg lika og sei eg kjenne alle!:P
Mulig da e ein sån kontakt med alle saman ja... men som Elisabeth sa så kan jo da og vera tilfelle ja.. hmm inntresangt..
Ska dra i tankehjulene mine littegranne..:)

lørdag, desember 16, 2006  
Blogger drama queen said...

Nei, vettuvah. Nå ble jeg forvirret.

torsdag, januar 11, 2007  

Legg inn en kommentar

<< Home