tirsdag, oktober 04, 2005

Mens vi venter...

Siden forrige blog har jeg oppdatert på ett punkt angående kommentarfunksjonen: Hvis dere nå skal kommentere en blog hos meg, må dere skrive inn et kodeord i et felt. Dette ordet står rett over feltet dere skriver i. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker, da jeg slipper å få reklametekster ; spam, på godt norsk, som kommentarer! Denne "koden" dere må skrive inn er helt ufarlig, og er svært enkelt å gjøre: Du skal bare skrive ordet som står over feltet du skriver i, og that´s it! Svært prinsipielt. Ellers vil jeg oppfordre de evt. lesere av denne noble bloggen til å kommentere som bare det - bare gøy med tilbakemeldinger!

Ellers går livet sin vante gang - det er nå høstferie, dagen er tirsdag den 4. oktober, og jeg må levere inn ei bok i morgen; Naiv. Super. , til biblioteket. Jeg har såklart kun lest 4 kapitler eller noe, når jeg har hatt en frist på hele 30 dager. Typisk meg. Typisk alle. Forhåpentligvis.

I dag har jeg tegnet videre på et valørstudie jeg begynte med i mai/juni en gang, og siden da hatt en 4 mnd. pause. Den er i A2 format, og er med andre ord ganske stor til et blyantprosjekt å være! Målet er å gjøre den så bra som overhodet mulig. En ting er at jeg liker å gjøre det sånn for å bli mer erfaren. En annen ting er at den skal til utstilling på Ungdommens KulturMønstring. Populært kalt UKM. Jeg er litt spent, når jeg i førstkommende januar faktisk skal få fine rammer på bildene jeg stiller ut! Man lærer av sine feil, og jeg velger å ignorere og glemme sist gang jeg deltok på UKM, av forskjellige grunner. Men det skal vi ikke se nærmere på! Evt. spørsmål om dette temaet vil bli oversett.

Dette er egentlig en meningsløs blogg. En blogg som fungerer som en slags "Les - mens - du - venter" tekst, der du har noe å lese på før noe bedre og mer handlingsmettet blir publisert om forhåpentligvis ikke så altfor lenge! Omtrent som en Kinder Maxi - sjokolade du spiser når du er litt småsulten, og trenger noe smått, men godt å ete på farten. Men i grunn følte jeg bare for å skrive et eller annet.

Ellers vil jeg bare oppfordre til å anbefale denne siden til venner og beslektede, og ønske dere ellers en finfin ferie! For å sitere min lærer, Gro Yngvild Tenmanns kloke visdomsord:

"God helg, og ikke gjør noe jeg ikke ville ha gjort!"

Mvh.

Mats

5 Comments:

Blogger Elisabeth Lunde said...

Eg leste seks bøke på to veke:P te særemne... slå den du:P neida...

koffor vil du ikkje snakka om forrige ukm? syns du hadde stilige teikninga då eg....

tirsdag, oktober 04, 2005  
Blogger Mats said...

Når man leser hele seks bøker på to uker, vil jeg ikke si at man er jordisk! Men når det grunner i særemne, er det vel forsåvidt forståelig;)

Anngående tegninga jeg lagde den gang, så sier jeg kun én ting: Haha! Men jeg lærte da ihvertfall av den...

tirsdag, oktober 04, 2005  
Blogger Jostein said...

På min leseplan står Narniabøkene, som eg bør vere ferdig med innan jul. Og eg må uansett lese Harry Potter and The Goblet of Fire før premieren 18. november. Den skal me forresten på. Alle sammen!

Til orientering er det akkurat no 41 dagar, 12 timar og 42 minuttar til 18. november.

Når det gjeld teikning til UKM har eg ei historie om tidspress. Eg kasta bort masse tid og brukte kun for det meste heile ettermiddagen torsdagen før utstillinga på laurdagen, på å gjere teikninga ferdig. Tatt i betraktning i at teikninga mi var berre 18 % ferdig då eg starta den dagen, er det klart at noko sånt er eit voldsomt stress og at eg burde planlagt det betre.

Så, gjer teikninga ferdig i god tid... =)

fredag, oktober 07, 2005  
Blogger drama queen said...

Seks bøker på to uker er vel ikke så vanskelig! Bare si ifra Mats, så skal jeg terrorisere deg med et stort, flott utvalg av bøker som jeg mener selvfølgelig ALLE burde lese. Jostein skal jo selv bli ferdig med alle Narnia bøkene til jul, noe som ikke er et problem, jeg leser en Narnia bok gjerne på en dag. (Da viker selvfølgelig alle slags typer for lekser vekk)
Gi rosinboller og bøker til folket!!

mandag, oktober 10, 2005  
Blogger Mats said...

Den dagen jeg bestemmer meg for å bli mer intellektuell, skal jeg si fra! I grunn har det for seg mange positive sider. Men etter all sannsynlighet kommer jeg vel til å begynne å lese først når jeg flytter ut - noe som muligens kan øke motivasjonen. Hvem vet?

Hva tegninga anngår, skal jeg bruke 1 time hver dag til den:)

Mvh.
Mats

mandag, oktober 10, 2005  

Legg inn en kommentar

<< Home