onsdag, februar 22, 2006

Nytt ord for et nytt år

Heppaleppa compadres! Nå er det 3 måneder og 13 dager siden siste forrige bokstav ble tastet inn på denne sida, noe som forøvrig har gnagd meg i hjernebarken i det siste, og nå har jeg bestemt meg for å la kritikeren i meg kostes inn i et hjørne, og skrive noen få, forhåpentligvis velvalgte ord, selv om temaet er noenlunde falmende.

Vi er da inn i et nytt år, og man skal ikke stikke under en stol at det begynte på en dramatisk måte m.h.t. disse Muhammed - karikaturene, som har opptatt media den siste tida angående nedsteinede ambassader - gjerne danske, ytringsfrihet, religion, og så videre, og så videre. Men mens andre makthavende mennesker har nok å gjøre på pga. noen nedtegnede forestillinger av en viss profet, velger jeg å følge med på verdens gang gjennom gjenstiftede ark med trykksverte på både foran og bak, sammen med en kopp kaffe og en evt. pipe med en god bunt med Sundays´ Fantasy! Jeg antar at noen ting aldri forandrer seg.

I den siste tida har det vært mye å gjøre, både på skolen og privat. Som regel begynner man i sånne perioder å få abstinenser for et øyeblikk der man så gjerne kunne få slappe helt av! Og da mener jeg ikke å slenge seg ned på en sofa med litt Sørlands Chips for hendene og god, gammel MacGyver - action for øynene, men å slappe heeelt av! Få tid og fred til å tenke nærmere etter på ting, føle freden senke seg inn i et system satt i kaos, filosofere over hva som virkelig er verdifullt her i livet, hva som i det hele tatt gir mening. I det siste har jeg hatt nettopp sånne runder! For de lokale, så har dere sikkert merket at været har vært aldeles nydelig de siste dagene, med kaldt, rolig vær og solskinn. På slike dager finner du meg nesten garantert nede på Café Delis på ettermiddagen med ´einn kaffe å´ einn pip´ førr heinnern´, skuende ut mot de mektige Kvinnheradsfjella, filosoferende. Da klarer jeg å slappe helt av. Få tid til å tenke. Bli oppladet som et annet batteri!

Vi har alle vår egen individuelle måte å slappe helt av på, siden vi er så grådig forskjellige! Det er om å gjøre å finne sin måte, og er du i tvil; let inni deg! Et bra startpunkt, kan man si. I grunn er det viktig når man lever i ulvetider som disse!

I grunn var dét de første tankene jeg følte for å dele med eventuelle lesere i det nye året. Forhåpentligvis kommer det bedre tekster enn denne i nærmeste fremtid, og ikke med så langt mellomrom mellom hver!

Ha en god dag videre!

- Min måte å gjøre det på. Hva er din? -

Ærbødigst,

Mats

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei hei Mats...
Du skrive utuuuli godt! Da må eg sei..
Eg sitte her mektig imponert..
Eg komme sikkert te å vera fast besøkande te å lesa nye innlegg... Detta va gøy å lesa..

Stor klem frå your bandmate..
Astrid Ana.

fredag, mars 10, 2006  
Blogger drama queen said...

Hyggelig å lese en ny mail fra deg liebchen, du er så flink til å formulere deg og dele tankene dine med oss! Stå på, det er verdt å vente på;)

onsdag, mars 15, 2006  

Legg inn en kommentar

<< Home