søndag, mai 22, 2005

Mats & Honda

Akk, nok en begivenhetsrik fredag - og lørdag kveld. Som de fleste andre disse kveldene 20. & 21. mai var jeg vitne til Idol finalen og Eurovision Song Contest finalen. Begge berikende på hvert sitt punkt: Jorun vant - hurra, forøvrig - og vårt kjære Fedreland med stor "F" kom da faktisk ikke på siste plass i melodi grand prix, skjønt ei heller ikke på 1. plass til tross for visse spådommer fra Programbladet om tallmagi og diverse annet. Men en 7.plass eller noe i den dur til tross - vi tapte ikke! Dette fortjener en kopp feiende kopp kaffe og en pipe/sigar/sigarett, for den som måtte ha det.

I det siste har jeg vært vitne til at flere bloggere blir født, slik som frøken Lunde passende la til. Og sannelig skriver´em ikke så tasteknappene går så trykksverten skriker! Slikt går da ikke upåvirket hen, og etterlater et visst kompleks hos meg:

Hva skal da JEG skrive om?

Det slår meg nettopp nå: Jeg skal ha kjøretime med fatter´n. Den noe så evinnelige kjøretimen. Ikke at min noble slektsgrein er noe ille, nei, han er topp - men bilen - en Honda Accord Aerodeck anno nittenseks&åtti. Den er en kvinne: Den skal strykes med hårene, og ved den minste feilmanøver så går det rett til dunders! Man skal vite dét at kjerra er urimelig brå på både kløtsj, gass og det aller meste, slik det høver seg en bil som snart passerer 20 lange grå. Minner en del om en viss Suzuki FZ som står nede i kjelleren. Forøvrig en særdeles vakker liten snerten berte ved navn Brody Dalle!

Sist kjøretime, og den eneste så langt, var en grå søndag på parkeringsplassen på Cash & Carry uttpå høsten en gang. Det gikk faktisk ganske greit, tross alle odds! Så, i dag, skal jeg til pers igjen. Inn i liggestilling i setet, nøyaktig beregne vinkel på føttene, synkronisering, giring, styring - dette kan tegne seg til å bli en interessant affære. Men så lenge jeg kjører frequently skulle det etter alle beregninger gå henholdsvis greit. Man skal bare håpe og be, sier nå jeg. Og da tenker jeg, etter denne praktbragden på kjørefeltet, at jeg fortjener en kaffe og muligens en sigarett hos Andre den tid i kveld! Det er like sikkert som at det går mot høst.

Ærbødigst,

Mats


ps: ingen grunn til å være snau på kommentarer på blogen lenger - nå har jeg fiksa det slik at ikke bare bloggere kan kommentere!

2 Comments:

Blogger drama queen said...

Kjære Mats, jeg tror du ikke trenger å bekymre deg om at du skal noen bli utkonkurrert av oss nye bloggere. Du er veldig flink til å skrive, og det er dine tanker, så hvis du tror noen er bedre enn deg, så tar du feil! Keep up the good work!

mandag, mai 23, 2005  
Blogger Elisabeth Lunde said...

enig me katrine.. men eg må sei at du skrie møkje rart om kvinner i denne bloggen mats?.... forresten du må kjøra som galen! da e berre litt øve eitt år igjen no... tio går altfor fort... så kjør på!

onsdag, mai 25, 2005  

Legg inn en kommentar

<< Home